Strona główna > French > Metoda nauczania
Metoda nauczania
Ze względu na zróżnicowaną ofertę, dostosowaną do potrzeb kursantów, metody nauki, podręczniki, środki audiowizualne, wszelkiego rodzaju pomoce i materiały autorskie są wykorzystywane przez naszych lektorów w sposób jak najbardziej służący efektywnemu nauczaniu języka w każdej grupie wiekowej, poziomie zaawansowania i typie zajęć dydaktycznych.
W toku nauczania języka zwracamy uwagę na zachowanie właściwych proporcji pomiędzy nauką mówienia, pisania, czytania i rozumienia ze słuchu, dostosowując się do wytycznych Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego: uczenia się, nauczania, oceniania Rady Europy - CEF (Common European Framework of Reference for Languages: learning, teaching, assessment).
Niezależnie od poziomu zaawansowania, uczniowie mobilizowani są do aktywnego uczestnictwa w zajęciach, czego efektem jest szybkie przełamywanie bariery językowej i swoboda w posługiwaniu się językiem obcym, nawet przy ograniczonej jego znajomości. W praktyce oznacza to, że już po roku nauki nasi uczniowie nie mają kłopotów w porozumiewaniu się w różnych sytuacjach z życia codziennego, a w trakcie dalszej nauki osiągają pełną komunikatywność.
Równolegle kształcimy u naszych słuchaczy umiejętności niezwykle ważne, zwłaszcza dla osób zainteresowanych zdawaniem egzaminów, a więc rozumienie tekstu słyszanego, rozumienie tekstu pisanego i umiejętność budowania wypowiedzi pisemnych.
Karty ucznia
W celu umożliwienia naszym kursantom kompleksowego śledzenia własnych postępów, wprowadziliśmy tzw. karty ucznia, na które lektorzy nanoszą oceny z poszczególnych elementów kształcenia (pisanie, mówienie, rozumienie ze słuchu, czytanie ze zrozumieniem, gramatyka i słownictwo) oraz, co istotne dla rodziców uczących się u nas dzieci i młodzieży szkolnej, nieobecności na zajęciach i brak prac domowych. Karty ucznia dwukrotnie w trakcie semestru , w połowie i na zakończenie, przekazywane są naszym dorosłym kursantom, a w przypadku grup dziecięcych i młodzieżowych, wysyłane do rodziców.